author square

Mijn logo

De geschiedenis van het logo begint al bij de oude Grieken. Het woord ‘logo’ is afgeleid van het woord ‘logos’. Logos betekent eigenlijk naam, symbool of handelsmerk.

Zo wijs als een uil
Een totemdier
Komma
Betrouwbaarheid
80% Normering

Meer over het logo

Leuk om te weten:

Het was voor mij meteen duidelijk dat mijn logo een uil moest zijn. Een uil staat bij veel mensen bekend om de wijsheid. Zo wijs als een uil. Maar een uil is veel meer...

Sommige mensen hebben, net zoals uilen, betere ogen voor de duisternis dan voor het licht. En ook deze spreuk is waar. De afgelopen jaren heb ik geleerd om verder te kijken dan de standaard etiketjes. De manier waarop ik naar kinderen kijk is anders. Want waarom kan een kind niet stilzitten of slecht concentreren? Dat is niet een etiketje plakken maar kijken naar wat er nog meer speelt. Door op zoek te gaan naar de oorzaak, kan ik vaak de oplossing vinden.

Een uil is ook een totemdier. Een beschermer. De kinderen die in mijn praktijk komen neem ik dan ook echt onder mijn vleugels. Een plek waar ze zichzelf kunnen en mogen zijn. Begrip en veiligheid.

Als je goed kijkt, lijkt mijn uil op het leesteken “komma”. Het belangrijkste uitgangspunt is dat een komma een lezer moet helpen. Wie schrijft, wil immers dat de lezers de tekst begrijpen zoals hij bedoeld is. De komma zorgt voor rust.

Blauw wordt gezien als de kleur van vertrouwen, duidelijke communicatie en betrouwbaarheid. De kleur van de lucht en de zee, de lievelingskleur van veel mensen, wordt geassocieerd met rust en vrede. Wist je dat je in een blauwe ruimte productief wordt. 
Je moet het maar net zien, maar de ogen van de uil zijn voor 80% gevuld. De meeste scholen hanteren een zogenaamde 80% normering bij haar toetsen. De 80% normering is een gebruikelijke normering die ook bij de lesmethodes wordt voorgeschreven. Geacht wordt dat als een kind 80% van de lesstof beheerst, er sprake is van een voldoende beheersing, dus een 6.

Kortom, ik ben trots op mijn logo en het staat voor zoveel meer dan alleen maar dat vrolijke uiltje.

Juf Marloes

Juf Marloes

Remedial Teacher & Kindercoach

Ondersteuning

Remedial teaching is meer dan bijles. Het gaat veel meer om het aanbieden van de leerstof op een andere, meer bij het kind passende, manier.

Bijles buigt zich vooral over de inhoud en kortetermijndoelen zoals het inhalen van achterstanden of voorbereiden op toetsen.

Huiswerkbegeleiding bestaat uit, het maken en leren van actueel huiswerk, agendagebruik, aanbrengen van structuur en hoe te leren.

Ondersteuning bij gedragsproblematiek en ontwikkelingsachterstand i.s.m. Remedial Teaching.

Investeer in de toekomst van je kind

LBRT
Ik ben lid van de Landelijke Beroepsvereningng Remedial Teachers en ik onderschrijf de richtlijnen die door de LBRT zijn opgesteld. De LBRT is een beroepsvereniging van professionals die zich hebben gespecialiseerd in de specifieke ondersteuningsbehoeften van kinderen en volwassenen met leerproblemen of leerstoornissen.

LANDELIJKE BEROEPSVERENIGING REMEDIAL TEACHERS

Reken en Taal praktijk ik leer het maakt deel uit van Intervisiegroep Remedial Teachers Zwolle.
Een netwerk van zeer ervaren en deskundige remedial teachers in Overijssel.

logo%20zonder%20uillogo%20zonder%20uil

Langkamp 6
7721 WP Dalfsen

06-34994462
info@ikleerhet.nl

RT Specialist in Dalfsen

Remedial Teaching praktijk in de regio Dalfsen, Ommen, Zwolle, Nieuwleusen, Vilsteren en Lemelerveld.

LBRT: 162550
KvK: 54833302

De tekst op deze website is met de grootste zorgvuldigheid tot stand gekomen. Echter aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

Zowel ouders als scholen kunnen mij inhuren. Afzeggen kan tot 24 uur van tevoren per mail of telefoon. Anders wordt de les in rekening gebracht.
Reken + taal praktijk Ik leer het is aangesloten bij de Landelijke Beroepsvereniging voor Remedial Teachers.